Un post recent d’Eduard Punset “La capacitat metafòrica és el primer requisit del talent” ens va fer reflexionar sobre on resideix el talent per fer-nos entendre.

Estem d’acord amb Punset que la nostra capacitat per posar exemples el més propers a l’interlocutor fa que el que estem explicant sigui tangible, comprensible i traslladable a la seva realitat més quotidiana i se’ns titlla de comunicadors talentosos, i bons venedors.

Però fem un pas més, és impossible “posar exemples més propers a l’interlocutor” si no el coneixem, si no l’escoltem, si no ens interessa SEVA opinió.

L’opinió de l’interlocutor-al qual també podem anomenar client-no és la opinió del nostre cercle d’amics o contactes amb els que compartir valors, situacions i contextos.

Arribar a entendre la opinió del nostre client ens obliga a mantenir una conversa d’escolta activa amb els que estan rebent el nostre discurs o el nostre producte.

conversacionAquí teniu un bon resum de tots els mitjans que ens permeten conversar, però no seran aquests mitjans o la implantació de noves tecnologies que obri les nostres orelles o els nostres ulls, sinó un canvi actitudinal i deixar de pensar que ens movem en un terreny hostil.

Només si sabem canviar i deixar de tenir por a aquestes opinions, ens convertirem en comunicadors de talent.

 

Nota informativa:

Aquest post va ser publicat en anteriors versions de la web de TSC. El publiquem  amb finalitats documentals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *