TSC_InterestingEns agraden els emprenedors i les empreses petites. Quan parlem de la presència online amb ells, no posem en dubte si tenen coses interessants a dir, sinó que fem un anàlisi de les hores reals que es podrán dedicar a cultivar la presència online corporativa. Aquest anàlisi es basa en els següents factors d’èxit.

1. Temps i persones dedicades.

Tenir una bona presència online, no és un regal, requereix temps i talent per comunicar. No només disseny bonics. Cal dimensionar correctament la tasca.

Mai recomanem que es subcontracti ni l’emissió dels posts per al blog corporatiu, ni la presència a Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Foursquare… o qualsevol altra.

La presència online d’una empresa, sigui petita o gran, és estratègica per això no és possible subcontractar-la. Cal assumir-la des de dins. Per això en el moment que decidim estar present mirem quins recursos humans i de quin temps disposem.

2. Trobar el fils argumentals de publicació:

El blog i les publicacions a les diferents xarxes socials, a no ser que l’emprenedor el converteixi en un catàleg d’experiències personal cal que segueixi fils argumentals relacionats amb les àrees de coneixement en les que es concentra la seva empresa.

Per exemple, recentment hem treballat amb HORTUS APRODISCAe,  un projecte agroalimentari ecològic dedicat al cultiu, l’elaboració i la venda de productes i menjars ecològics. HORTUS és una iniciativa empresarial d’APRODISCA una entitat declarada d’útilitat pública especialitzada en la prestació de serveis per a persones amb discapacitat intel·lectual, malaltia mental i/o amb risc d’exclusió social.

Si veieu en aquesta definició de l’empresa ja hi trobem

  • Fils principals: MENJAR ECOLÒGIC – EMPRESES TERCER SECTOR – CONCA BARBERÀ – ECOLOGIA  – NOTICIES PRÒPIES.
  • Fils secundaris o derivats: KM. 0 – CONSUM RESPONSABLE  – ENERGIES RENOVABLES – MENJAR  SALUDABLE – SALUD…

Si ens mantenim dins d’aquests fils podrem saber a quines empreses seguir, què publicar en la nostra web com elements clau en la generació de continguts originals que siguin marca de la casa, què podem des de la nostra marca corporativa re-tuitejar, què publicar al Facebook/Linked In, etc.

3. Fixar-se objectius de publicació

Fonamental tenir un mètode. L’efecte perniciós de que “no em veuen“, “si publico més tard tampoc ho sabrà ningú“, “tot plegat, em segueixen 12 persones“… és nefast!

Cal creure’s que estem davant d’un aparador que ens estan mirant i que sí que cal tenir un horari d’atenció al públic estable., som oberts al públic.

Per aquest motiu sempre fixem amb els nostres clients un calendari realista, un horari d’atenció a la xarxa que permetrà d’alguna manera automatitzar tasques, avançar-ne d’altres. En algun moment ja parlarem sobre quines conseqûències pot tenir l’automatizació de publicacions amb eines com  IFTTT: Put the internet to work for you.

Una manera que facilita aquest calendari és el  “connegut entre els nostres clients” com a l’excel de planificació de publicacións.

En funció del temps, recursos i fils argumentals elaborem una taula de publicació, setmanal o mensual o trimestral… us deixem un exemple sobre un client de restauració que en aquest cas disposava de persones interessades en publicar continguts de creació:

 

Planificacion

 

Y finalment, ser constants.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *