Durant una reunió en la qual estàvem treballant sobre l’excel·lència en el tracte amb els clients, de com hem de escoltar-los i com hem seure a la seva cadira per veure la “pel · lícula” amb els seus ulls. Una sessió en la que la nostra missió era recordar als que es preocupen per costos, ràtios i el tercer decimal, que si bé aquestes preocupacions són les que fan la seva empresa rendible, són els clients qui la fan viable.

AbejonejoQuique de Duplicat, un dels seus comercials, va compartir la seva visió amb nosaltres sobre com és el client i quina és la seva relació amb l’empresa:
… “Alguns defineixen o veuen al client com una ovella que ha de ser conduïda a la cleda, on després de comprar i confiar, se li reté, però els Clients són: Delicats, Nerviosos, Llestos, Estan Bé Preparats, Volen i voletegen, tafanejar, Escolten, Observen, Pregunten, Decideixen, Manen, Fugen, Recorden, Memoritzen, Es Organitzen, Es Comuniquen, … i de vegades piquen.De fet són lliures i viuen en Llibertat. És per això que la nostra relació és més semblant a la d’un apicultor amb els seus abelles que no a un ramader. Els nostres clients s’assemblen als “abejonejos”. La nostra relació amb ells és més una relació de “simbiosi latero-consentida”, ells “s’aprofiten” de nosaltres i nosaltres d’ells, i sempre que ells vulguin … “

I així, de puntetes, sense un gran discurs, algú aliè a la revolució que internet produeix en les nostres relacions comercials i en el nostre posicionament de marca, algú molt allunyat dels blocs i del Cluetrain Manifesto, on s’anoten que “markets are conversations” – mercats són converses – ell, simplement des d’un sentit comú comercial aclaparador, ens va definir al prosumer, que som tots.

Sobre els prosumer ja s’ha escrit tot, però, ¿l’entenem? ¿Entenem i traslladem aquesta forma de pensar al nostre procés de comercialització, de venda, d’atenció? En això estem.

Pera saber-ne més:

Prosumers: http://es.wikipedia.org/wiki/Prosumidor

Nota informativa:

Aquest post va ser publicat en anteriors versions de la web de TSC. El publiquem  amb finalitats documentals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *